love parade

usch, vad hemskt det är. när jag läste om love parade festivalen idag var det nära att jag började gråta. vad för svin gör sånt? säljer 1 miljon biljetter till en festival som max tar in 500 000 personer. såklart att det blir kaos. och vem har en 500 meter lång tunnel in till ett festivalområdet? jag hade fått panik om jag stod i tunneln som man var tvungen att gå igenom för att komma in på festivalområdet. personer som både ska in och ut från festivalområdet. usch. tänk att inte kunna röra sig och se folk som trampas eller kläms ihjäl och folk som försöker fly därifrån men ramlar ner från väggarna, och när det börjar bli svårt att andas. tänk att ha flera hundra tusen personer på ena sidan som försöker trycka sig in på festivalområdet och flera hundra tusen andra som försöker ta sig därifrån. de flesta lär ju inte ha varit särskilt nyktra heller. fyfan vad hemskt. helvete vad arg jag är, bara för att tjäna så mycket pengar som möjligt.

jag mår illa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0